Mėnesio renginių programų anotacijos

2021 m. GEGUŽĖS mėn.

Šiuolaikinė didaktika, laikydama mokymosi paradigmą teoriniu pagrindu, akcentuoja mokymąsi kaip esminę ugdymo proceso ašį. Siekiama padėti mokiniui, jam pačiam aktyviai veikiant, įgyti esminį gamtos ir žmonių gyvenimo supratimą, besiremiantį  mokslo  žiniomis,  bet  ne  formalių  žinių  įsiminimą,  gebėjimą  veikti  vadovaujantis  esminėmis  vertybėmis. Mokiniai, dažnai nepatiria sėkmės, nes nemoka taikyti naujų savivaldžių mokymosi strategijų, kurios bus reikalingos gyvenime. Todėl vienas svarbiausių užsienio kalbos mokytojo tikslų- mokinys, kuris planuoja savo mokymąsi, numato jo priemones, kitas sąlygas, tikrinasi pasiektus rezultatus, apmąsto savo pažangą.

Seminare didelis dėmesys skiriamas savivaldaus mokinio ugdymui, aptariama  kaip naudojantis metodine medžiaga pritaikyti ugdymo turinį mokinio savivaldumui auginti, svarbiausioms mokinio asmens kompetencijoms ugdyti, kelti mokinių mokymosi savivaldžiai motyvaciją.

Seminaro trukmė: 4 akad. val.

Danijos Karalystė yra viena iš populiariausių šalių tarp lietuvių abiturientų renkantis studijas svetur. Aukšta mokslo kokybė ir aukštos moralinės vertybės, nemokamas mokslas  yra vienos svariausių priežasčių lemiančių tokį Danijos švietimo įstaigų populiarumą.  Kūrybingumas, kritinis mąstymas, naujausios žinios ir diskusija, pasitikėjimas –  be šių komponentų švietimas Danijoje neįsivaizduojamas.

 Danijoje gyvenanti buvusi Molėtų gimnazijos direktorė Aušra Narbutaitė-Jorgensen apžvelgs Danijos švietimo sistemos vertybinius principus, diskusijoje su mokytojais aptars Danijos ir Lietuvos švietimo sistemų panašumus ir skirtumus, kvies bendrai diskusijai.

Paskaitos trukmė - 3 akad. val.

 2022-2023 m. m. Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose startuos atnaujintų pradinio ir pagrindinio ugdymo Bendrųjų programų įgyvendinimas, kuriose, visų pirma, pabrėžiamas mokinio kompetencijų ugdymas. Išskiriant  kompetencijas atnaujintose BP atsižvelgta į  švietimo būklės tyrimus, ugdymo mokslų tendencijas, tarptautinių organizacijų  rekomendacijas ir užtikrinant kompetencijų, apibrėžtų pradinio ir pagrindinio ugdymo  bendrosiose programose, patvirtintose Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo  ministro 2008 m. rugpjūčio 26 d. įsakymu Nr. ISAK-2433 „Dėl pradinio ir pagrindinio ugdymo bendrųjų programų patvirtinimo“, ugdymo tęstinumą. Visi be išimties mokomieji dalykai prisideda prie kompetencijų ugdymo, suteikia reikiamų žinių ir gebėjimų, kuriuos pasitelkę mokiniai išsiugdo numatytas kompetencijas.

Molėtų r. švietimo pagalbos tarnyba bendradarbiaudama su kitomis Utenos regiono kvalifikacijos tobulinimo įstaigomis parengė 48 val. modulinę kvalifikacijos tobulinimo programą. Programą sudaro šeši moduliai, skirti mokytojams sustiprinti bendrųjų kompetencijų: komunikavimo, kūrybiškumo, pažinimo, pilietiškumo, kultūrinės, socialinės, emocinės ir sveikos gyvensenos (SESG) kompetencijų pažinimo ir ugdymo pagrindus, reikalingus įgyvendinant atnaujintas Bendrąsias programas.

Kompetencijos yra ugdomos dalykų turiniu, todėl visų dalykų mokytojams ypač svarbu numatyti ką dalyko dėstomu turiniu jie nori išugdyti, kaip ir kurią iš šešių kompetencijų patobulinti. Kiekvienas programos modulis skiriamas vis kitai kompetencijai. Modulį sudarys kompetencijos pristatymas ir analizė su lektoriumi (5 val.) ir  savarankiškas darbas, gautų žinių įtvirtinimas (3 val.).

Programa siekiama plėtoti pedagogų bendrąsias - profesinės komunikacijos, kultūrinę, asmeninio tobulėjimo ir mokėjimo mokytis ir  didaktines - ugdymo(si) turinio įgyvendinimo ir tobulinimo kompetencijas.

Darbo formos: paskaita, diskusija, savarankiškas darbas, darbas grupėse, refleksija.

Programos apimtis – 48 val. (13  val. teorijos, 17  val. praktikos ir 18 val. savarankiško darbo).

 

Metodinio pasitarimo, vyksiančio nuotoliniu būdu, metu technologijų mokytojai aptars technologijų atnaujintos bendrosios programos projektą, kurio atnaujinta versija paskelbta 2021 m. kovo 31 d., analizuos kas kinta technologiniame ugdyme: apie kompetencijų ugdymą technologiniu dalyku, mokinių pasiekimų sritis ir jų raidą, pasiekimų vertinimą, pasiekimų lygių požymius, kompetencijų raiškos, technologinio ugdymo pasiekimų ir mokymosi turinio sąsajas remiantis 2021 m. kovo 9 d. ir balandžio 20 d. NŠA nuotolinių technologijų bendrosios programos projekto pristatymų medžiaga.

Pasitarimo metu technologijų mokytojams bus pristatyti Lietuvos nacionalinio kultūros centro organizuojamo Lietuvos mokinių liaudies dailės konkurso „Sidabro vainikėlis“ planuojami konkurso organizavimo pasikeitimai: konkurso nauji nuostatai (bus paskelbti 2021 m. rugsėjo mėn.), stovyklos organizavimas mokiniams ir mokytojams, praktiniai mokymai mokytojams.

 Programos trukmė: 2 akad. valandos.

Metodinio pasitarimo, vyksiančio nuotoliniu būdu, metu lietuvių k. mokytojai aptars lietuvių kalbos ir literatūros atnaujintos bendrosios programos projektą, kurio atnaujinta versija paskelbta gegužės mėnesio pradžioje. Diskusiją moderuos metodinio būrelio pirmininkė R. Kaminskienė, Giedraičių Antano Jaroševičiaus gimnazijos lietuvių k. vyresnioji mokytoja.

Molėtų gimnazijos lietuvių k. mokytojos metodininkės D. Sičiūnienė ir L. Urbanavičienė skaitys pranešimą „Ar nuotolinis ugdymas (ne)gelbsti savivaldaus mokymosi įgūdžių formavimuisi?“, Giedraičių Antano Jaroševičiaus gimnazijos lietuvių k. vyr. mokytoja V. Putnienė pristatys „Pamokos studijos“ metodą, pasidalins gerąja patirtimi jį pritaikant ugdant savivaldų mokinį.

Pasitarimo trukmė - 3 akad. val.

Šiais metais vyksta pasirengimas bendrųjų ugdymo turinio programų atnaujinimui, vykdomi ugdymo turinio programų projektų pristatymai, programų rengėjai kviečia mokytojus susipažinti su programų projektais, įvertinti ir teikti rekomendacijas. Metodinio pasitarimo metu mokytojai aptars Matematikos ugdymo bendrosios programos projektą, matematikos ugdymo turinį, kompetencijų ir matematikos pasiekimų sričių sąsajas, kompetencijų raišką ugdant matematikos pasiekimus remiantis balandžio 20 d. ir gegužės 10 d. NŠA nuotolinių matematikos BP projekto pristatymų medžiaga.

Molėtų r. savivaldybės mokyklose įgyvendinamas projekto „Lyderių laikas 3“ pokyčio projektas „Profesinis dialogas savivaldžiam mokinio mokymuisi“. Šia tema kovo mėn. organizuota mokytojų metodinė sąšauka, kurioje savo gerąją patirtį pristatė Molėtų progimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui, matematikos ir IT mokytoja Jurgita Kniaziukienė. Metodinio pasitarimo metu mokytoja pasidalins savo gerąja patirtimi, naudojamais aktyviais metodais, skaitmeniniais įrankiais, skatinančiais mokinio savivaldumą matematikos pamokoje.

Metodinio pasitarimo trukmė - 2 akad. val.

2021 m. BALANDŽIO mėn.

Metodinis pasitarimas  Molėtų rajono ugdymo įstaigų vadovams bei jų pavaduotojams skirtas susipažinti su  gerąja Kauno Jono ir Petro Vileišių mokyklos nuotolinio ugdymo organizavimo patirtimi. Mokyklos direktorės pavaduotoja ugdymui Vilma Milašienė pristatys vadybinius nuotolinio ugdymo organizavimo visuose klasių koncentruose sprendimus, pateiks patarimų, apžvelgs nuotolinio ugdymo organizavimo kriterijų aprašą.

Taip pat bus aptariama dabartinė situacija Molėtų rajono įstaigose karantino metu, įstaigų darbo režimas, testavimo galimybės, galimi  nuotolinio ugdymo organizavimo sprendimai.

 Pasitarimo trukmė- 3 akad. val.

Mokinių savivaldų forumai organizuojami du kartus per mokslo metus – rudenį ir pavasarį. Pagrindinis šių forumų tikslas – stiprinti  aktyvų ir nuolat veikiantį mokinių savivaldų veiklos tinklą, kuriame jie galėtų atstovauti mokinių interesams, įgyvendinti savo kūrybines iniciatyvas, skleisti savanoriškos ir visuomeninės veiklos idėją, skatinti pilietiškumą ir aktyvų dalyvavimą visuomenės gyvenime. Be viso to, renginių metu kalbama apie egzistuojančias mokyklose, mokinių savivaldose problemas, kuriami sprendimo būdai ir rekomendacijos, diskutuojama.

Šio savivaldų forumo metu LMS molėtų rajono mokinių tarybos pirmininkė Gintarė Žukauskaitė pristatys pusės metų veiklos ataskaitą, apžvelgs kas nuveikta, kur „stringama“, kaip sekėsi veiklas vykdyti nuotoliniu būdu.

Renginio trukmė - 3 akad. val.

 2022-2023 m. m. Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose startuos atnaujintų pradinio ir pagrindinio ugdymo Bendrųjų programų įgyvendinimas, kuriose, visų pirma, pabrėžiamas mokinio kompetencijų ugdymas. Išskiriant  kompetencijas atnaujintose BP atsižvelgta į  švietimo būklės tyrimus, ugdymo mokslų tendencijas, tarptautinių organizacijų  rekomendacijas ir užtikrinant kompetencijų, apibrėžtų pradinio ir pagrindinio ugdymo  bendrosiose programose, patvirtintose Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo  ministro 2008 m. rugpjūčio 26 d. įsakymu Nr. ISAK-2433 „Dėl pradinio ir pagrindinio ugdymo bendrųjų programų patvirtinimo“, ugdymo tęstinumą. Visi be išimties mokomieji dalykai prisideda prie kompetencijų ugdymo, suteikia reikiamų žinių ir gebėjimų, kuriuos pasitelkę mokiniai išsiugdo numatytas kompetencijas.

Molėtų r. švietimo pagalbos tarnyba bendradarbiaudama su kitomis Utenos regiono kvalifikacijos tobulinimo įstaigomis parengė 48 val. modulinę kvalifikacijos tobulinimo programą. Programą sudaro šeši moduliai, skirti mokytojams sustiprinti bendrųjų kompetencijų: komunikavimo, kūrybiškumo, pažinimo, pilietiškumo, kultūrinės, socialinės, emocinės ir sveikos gyvensenos (SESG) kompetencijų pažinimo ir ugdymo pagrindus, reikalingus įgyvendinant atnaujintas Bendrąsias programas.

Kompetencijos yra ugdomos dalykų turiniu, todėl visų dalykų mokytojams ypač svarbu numatyti ką dalyko dėstomu turiniu jie nori išugdyti, kaip ir kurią iš šešių kompetencijų patobulinti. Kiekvienas programos modulis skiriamas vis kitai kompetencijai. Modulį sudarys kompetencijos pristatymas ir analizė su lektoriumi (5 val.) ir  savarankiškas darbas, gautų žinių įtvirtinimas (3 val.).

Programa siekiama plėtoti pedagogų bendrąsias - profesinės komunikacijos, kultūrinę, asmeninio tobulėjimo ir mokėjimo mokytis ir  didaktines - ugdymo(si) turinio įgyvendinimo ir tobulinimo kompetencijas.

Darbo formos: paskaita, diskusija, savarankiškas darbas, darbas grupėse, refleksija.

Programos apimtis – 48 val. (13  val. teorijos, 17  val. praktikos ir 18 val. savarankiško darbo).

 

Mokymosi ir darbo kokybė didele dalimi priklauso nuo mokinių ir mokytojų psichologinės savijautos mokykloje, socialinės aplinkos, šeimos ir mokyklos bendradarbiavimo ypatumų. Saugi mokykla, kurioje mokosi saugus mokinys, suteikia jam galimybę augti, tobulėti, skirti visas savo jėgas ir gebėjimus ugdytis kaip asmenybei, panaudoti savo galias mokymuisi. Būdamas saugus mokytojas, gali panaudoti savo kūrybiškumą ir žinias ugdydamas vaiką. Saugiai besijaučiantys tėvai žino, kad mokykloje jie yra laukiami spręsti su vaiku susijusias problemas, kad jie ir mokyklos darbuotojai - komanda, vieningai ir tikslingai auklėjanti jaunąją kartą.

2015 m. gruodžio 21 d. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymu patvirtintoje „Geros mokyklos koncepcijoje“ teigiama, kad mokykloje turi vyrauti darna, humaniški santykiai, tolerancija ir geranoriškumas. Mokiniai turi jaustis psichologiškai saugūs, priimti. Tai yra kartu ir pasiekimų gerinimo garantas. Todėl labai svarbu yra gerinti tarpusavio komunikaciją, užmegzti bendradarbiavimo ryšius, kurie yra būtini siekiant sklandaus ugdymo proceso ir ugdymo tikslus atitinkančio rezultato. Tarptautiniai tyrimai patvirtina, kad tėvų dėmesys savo vaikų mokymuisi, aktyvus dalyvavimas mokyklos gyvenime, mokytojų profesionalumas ir palankus mokyklos mikroklimatas daro lemiamą įtaką mokinių mokymosi pasiekimams.

LR Seimas 2020-uosius paskelbė Mokyklų bendruomenių metais. Pagrindinis tikslas Mokyklų bendruomenių metais – stiprinti Lietuvos mokyklų bendruomenes, įtraukiančias mokinius, tėvus, mokytojus bei kitus mokyklos darbuotojus, įgalinti šias grupes nuosekliai ir aktyviai dalyvauti mokyklos gyvenime, plėtoti demokratijos procesus mokyklose, kurti dialogą tarp atskirų mokyklos bendruomenės grupių, taip ugdant bendrąsias kompetencijas, gerinant akademinius pasiekimus, didinant pasitenkinimą darbu bei užtikrinant saugią ir pozityvią emocinę aplinką. Kvalifikacijos tobulinimo programa „Stipri bendruomenė – Gera mokykla“ taipogi skirta Mokyklų bendruomenių metams. Mokykla dalyvauja nacionaliniame projekte „Lyderių laikas 3“. Jame didžiausias dėmesys skiriamas mokinių asmeninės pažangos augimo skatinimui. Tačiau mokinių asmeninė ūgtis neatsiejama nuo teigiamo mokyklos mikroklimato ir mokyklos bendruomenės susitelkimo dėl vaiko pažangos. Nemažas procentas tėvų, kuriuos labai sudėtinga įtraukti į mokyklos gyvenimą. Siekiama, kad tėvai kartu su mokytojais prisiimtų daugiau atsakomybės už vaikų ugdymą ir pasiekimų gerinimą. Todėl programoje akcentuojama būtent bendruomenės daroma įtaka mokinių pasiekimams.

Didžiulis iššūkis mokyklos bendruomenei (mokytojams, mokiniams ir tėvams) atsirado kartu su Covid-19 pandemijos atsiradimu - nuotolinis mokymas(is). Daugeliu atveju situacija suaktyvino bendradarbiavimą tarp atskirų mokyklos bendruomenės narių. Suaktyvėjo bendradarbiavimas su tėvais, pagalbos mokiniui specialistais. Tačiau pastebima, kad nemažai psichologinių problemų kelia užsitesęs mokymas/is ir darbas nuotoliniu būdu. Pasigendama informacijos kaip susitvarkyti su kylančiu nerimu, baime. Todėl ši situacija yra kartu ir galimybė tobulinti santykius, kurti pasitikėjimą ir saugumą. Programos tikslas tobulinti mokytojų profesinės  komunikacijos ir bendrąsias - asmeninio tobulėjimo ir mokėjimo mokytis kompetencijas, skatinti mokyklos bendruomenės narius reflektuoti, diskutuoti, priimti bendrus sutarimus, kurti  stiprią Geros mokyklos bendruomenę.  Programa bus vykdoma 2020 - 2021 metais.

Programa skirta Širvintų r. Gelvonų gimnazijos mokyklos bendruomenei.

Darbo formos: paskaita, praktinis užsiėmimas, darbas grupėse, diskusija, aptarimas, turimos patirties analizavimas, savarankiškas darbas, refleksija.

Trukmė - 40 val. (12 val. teorija, 12 val. - praktiniai užsiėmimai, 16 val. - savarankiškas darbas).

Susitikimas  skirtas  apžvelgti  socialinio  pedagogo  ir  socialinio  darbuotojo  profesijų  veiklą  bendradarbiavimo  aspektu,  aptarti  socialinio  pedagogo  ir  socialinio  darbuotojo  vaidmenis,  veiklos ypatumus, bendradarbiavimo esmę. Tiek socialinio darbuotojo, tiek ir socialinio pedagogo pagrindinis veiklos tikslas – vaiko ir jo aplinkos gerovė. Šiuo susitikimu  tikimasi aptarti,  kokios  yra  socialinio  pedagogo  ir  socialinio  darbuotojo  bendradarbiavimo  galimybės ugdymo įstaigose, kokius vaidmenis atlieka šie specialistai ir kuo jų veikla gali papildyti viena kitą.

Trukmė  - 3 akad. val.

Šiais mokslo metais vyksta ugdymo turinio programų projektų pristatymai, programų rengėjai kviečia mokytojus susipažinti su programų projektais, įvertinti ir teikti rekomendacijas.  Šio nuotolinio metodinio pasitarimo metu mokytojai aptars Informatikos ugdymo bendrosios programos atnaujinimo darbus, informatikos mokymo turinį, tikslus, uždavinius, pasiekimų sritis, pasiekimus bei kompetencijas informatikos ugdymo bendrojoje programoje bei jų raišką dalyke, remiantis kovo 30 d. NŠA organizuoto nuotolinio susitikimo „Kompetencijos informatikos ugdymo bendrosios programos projekte“ medžiaga.

Rajono IT mokytojų metodinio būrelio pirmininkė Jurgita Kniaziukienė pristatys savo gerąją patirtį naudojant įvairius grįžtamojo ryšio įrankius, kuriuos naudoja pamokose ir kitose veiklose. Mokytojai reflektuos, pasidalins savo gerąja patirtimi, naudojant įvairius grįžtamojo ryšio įrankius, praktiškai išbandys keletą įrankių.

Metodinio pasitarimo metu bus pasidalinta kita aktualia IT mokytojams informacija: medžiaga apie asmeninės informacijos saugojimą, įžvalgomis apie ketvirtosios pramonės revoliucijos megatendencijas, apie ateities profesijas ir kompetencijas, informacija apie gegužės mėn. organizuojamą „Kompiuteriukų fondo“ konferenciją  ir kitomis naujienomis.

Dalyviai - rajono IT mokytojai

Trukmė - 2 akad. val.

Pirmieji atnaujinto pradinio ir pagrindinio ugdymo turinio išbandymai mokyklose prasidės jau kitais mokslo metais, todėl programų rengėjai, siekdami kokybiškų rezultatų turinio atnaujinime, pakvietė įvertinti ir pateikti rekomendacijas 2020 metų pabaigoje pristatytiems programų projektams. Pasitarimo metu anglų kalbos  mokytojai aptars Pirmosios užsienio kalbos BP projektą.

 Molėtų gimnazijos anglų kalbos mokytoja metodininkė Stasė Stundienė pristatys savo gerąją patirtį ugdant mokinių komunikavimo  kompetenciją. anglų kalbos pamokose

Pasitarimo trukmė - 3 akad. val.

2021 m. KOVO mėn.

Skaitmeninių įgūdžių tobulinimo kursų programa skirta suaugusiųjų grupėms, švietimo, kultūros ir kitų biudžetinių įstaigų darbuotojų komandoms bei darbuotojams, turintiems kompiuterinio raštingumo pagrindus. Ji tobulina dalyvių informacijos valdymo, komunikavimo, skaitmeninio turinio kūrimo, saugaus dalinimosi internete kompetencijas. Kursai orientuoti į praktinius gebėjimus, dalyviai įgytas žinias galės panaudoti savo kasdieniniame darbe, rengdami dokumentus, komunikuodami nuotolinėse darbo grupėse, dalydamiesi informacija.

Programos dalyviai išmoks bendrai kurti, saugiai talpinti ir  dalytis įvairaus formato dokumentais internete, veiksmingai planuoti savo laiką, pasitelkiant interneto kalendorius, kurti ir tvarkyti vaizdo įrašus, jais saugiai dalintis, išmoks sėkmingai kurti vaizdo susitikimus darbui nuotoliniu būdu, taip pat išmoks sudaryti internetinių apklausų formas, dalinantis jomis vykdyti internetinę apklausą, bei gauti apibendrintus apklausos duomenis.

Didelis dėmesys programoje skiriamas dalyvių tarpusavio bendravimui ir bendradarbiavimui elektroninėje erdvėje ir internetinių įrankių naudojimo kasdieninėje veikloje asmeninės patirties refleksijai.

Programos turinys sudarytas atsižvelgiant į Molėtų kultūros centro darbuotojų pageidavimus.

Darbo formos: paskaita, praktinė veikla, darbas grupėse, savarankiškas darbas, refleksija.

Programos trukmė – 40 val. (10 val. teorinio, 10 val. praktinio darbo ir 20 val. savarankiško darbo).

Lietuvos moksleivių sąjunga, pastebėdama moksleivių karjeros ugdymo stoką mokyklose, inicijuoja Karjeros savaitę. Ją organizuos ir vykdys LMS padalinys Molėtuose - Molėtų r. mokinių taryba. Karjeros savaitės metu vyks virtualūs susitikimai su įvairių profesijų atstovais (teisininku, verslininku, mediku, turizmo organizatoriumi, menininku) bei diskusijos apie karjeros ugdymą nuo mažens, asmeninių pomėgių svarbą.

Karjeros savaitės apibendrinimas ir įvertinimas vyks Vadovų klube. Taip pat bus nagrinėjama metinė SLURŠ programa, aptarta LMS įvaizdis socialiniuose tinkluose, vadovų klubą užbaigs diskusija regioninės jaunimo politikos klausimais.

Renginio trukmė - 5 akad. val.

Metodinės sąšaukos „Profesinio dialogo keliu savivaldaus mokinio link“ darbotvarkė

Molėtų r. švietimo pagalbos tarnyba kartu su Lyderių laiko 3 Molėtų savivaldybės kūrybine komanda 2021 m. kovo 17-18 d. organizuoja metodinę sąšauką - pasidalijimą „Profesinio dialogo keliu savivaldaus mokinio link“. Rajono pedagogai kviečiami dalintis sėkminga, kokybiška, veiksminga, rezultatyvia darbo patirtimi ir idėjomis kuriant bendradarbiavimo kultūrą mokykloje, auginant savivaldų mokinį bei apžvelgti, kaip šį procesą palengvino/apsunkino nuotolinis mokymas(is).

Geriausių pasaulio mokyklų sistemų kūrėjai įrodė, kad bendradarbiavimas yra svarbiausias efektyvaus mokymo(si) veiksnys, ir įgyvendina šią idėją praktikoje. Šiuo tikslu ir organizuojamos kasmetinės rajoninės metodinės dienos - pasidalijimai.

Darbo formos: pristatymas, įtraukianti paskaita, darbas poromis ir grupėmis, refleksija.

Metodinės dienos trukmė - 8 akad. val.

Pasitarimas Molėtų rajono ugdymo įstaigų vadovams bei jų pavaduotojams skirtas pristatyti Koordinuotų švietimo pagalbos, socialinės ir sveikatos paslaugų teikimo projekto veiklų grafiką, aptarti reikiamos pagalbos poreikį, bendradarbiavimo galimybes.

Taip pat bus aptariama dabartinė situacija Molėtų rajono įstaigose karantino metu, įstaigų darbo rėžimas, galimi apribojimai, sprendimai.

Pasitarimo trukmė - 3 akad. val.

Socialinis pedagogas mokykloje yra pagalbos teikėjas vaikams, paaugliams, jų šeimoms, ginantis jų teises bei primenantis pareigas, padedantis vaikui rasti savo vietą sociume. Socialinio pedagogo veiklos objektas yra pedagogiškai apleisti, patyrę socialinę atskirtį, turintys specialiųjų poreikių ugdytiniai - labiausiai pažeidžiama bendruomenės dalis, kuriai reikia supratimo ir pagalbos integruojantis į mokyklos, visuomenės gyvenimą. Taip jiems tenka savo darbo veikla įvertinti ir spręsti problemas, susijusias su vaiko pagrindinių reikmių tenkinimu, saugumo ir socialinės adaptacijos užtikrinimu. Vykdyti ir kurti saviraiškos, mokymosi motyvacijos, lankomumo, užimtumo, emocinių ir elgesio sutrikimų bei kitų problemų sprendimo prevencijos programas, dalyvauti mokyklos Vaiko gerovės komisijos veikloje. Tačiau dažnai dar socialiniai pedagogai atlieka ir įvairias kitas funkcijas, kurios atima nemažai laiko sąnaudų. Apie tai bus diskutuojama metodiniame pasitarime.

Trukmė - 2 akad. val.

2021 m. VASARIO mėn.

Mokyklos bendruomenė veikdama ir kurdama kasdieniniame įtemptame laike, sukuria bendradarbiavimo kultūrą. Šios kultūros elementai tiek padeda tiek trukdo veikti kartu, sukurdami galimybes siekti užsibrėžtų tikslų, o taip pat trukdyti, sukeliant įvairias įtampas bei konfliktines situacijas. Todėl kiekviena bendruomenė siekdama efektyvaus veikimo kartu, turi įsivertinti sukauptą patirtį. Tam reikia padaryti pauzę kasdieniniame gyvenime ir peržvelgti sukauptą patirtį, bei atpažinti kultūros aspektus, kurie padeda veikti kartu ir kurie trukdo. Atpažinus, galima susitarti kaip bendruomenė ir atskiri jos nariai veiks kasdieniniame gyvenime, kaip efektyviau ir su kuo mažiau įtampų siektų savo tikslų.

Mokymų dalyviai patyriminiu būdu įvertins, tobulins, kurs iš naujo organizacijos bendradarbiavimo kultūrą. Numatoma tobulinti reflektavimo ir refleksijos moderavimo, bendradarbiavimo kompetencijas, stiprinti komunikacijos, asmeninių mokymosi tikslų kėlimo, problemų sprendimo, grupės dinamikos supratimo įgūdžius.

Darbo formos: trumpas pristatymas, analizė, darbas komandoje, patyriminiai pratimai, refleksija.

Mokymų trukmė - 8 akad. val.

Apskrito stalo metu bus diskutuojama apie kultūros darbuotojų mokymosi poreikius, kompetencijų tobulinimą. Bus įvertinami turimi skaitmeniniai įgūdžiai, diskutuojama, kokių kompetencijų būtina įgyti norint teikti paslaugas Lietuvoje paskelbto karantino metu.

Diskusijoje dalyvaus Molėtų kultūros centro vadovai, darbuotojai, Švietimo pagalbos tarnybos metodininkė, IT specialistė

Renginio trukmė - 2 akad. val.

Metodinio pasitarimo metu rajono dailės mokytojai aptars nuotolinio mokymo aktualijas rajono ugdymo įstaigose, dalinsis gerąja patirtimi, kaip sekasi organizuoti nuotolinį ugdymą įvairaus amžiaus mokiniams. Pasitarimo dalyvės svarstys rajoninės dailės olimpiados nuotoliniu būdu organizavimo klausimus, Molėtų gimnazijos dailės mokytoja R. Mikalauskienė pristatys 2020 m. respublikinės olimpiados patirtis.

Pasitarimo trukmė - 3 akad. val.

Virtualaus metodinio pasitarimo metu istorijos mokytojai pasidalins nuotolinio mokymo ir mokymosi sėkmėmis, gerosiomis praktikomis ir iššūkiais. Aptars istorijos atnaujintos bendrosios programos 5-8 kl. projektą: mokymo turinį, tikslus, uždavinius, pasiekimus bei įgyjamas kompetencijas. 5 klasės istorijos atnaujintos ugdymo programos turinį plačiau pristatys metodinio būrelio pirmininkė Anželika. Pasitarimo dalyviai aptars 30-osios Lietuvos mokinių istorijos olimpiados (10-12 kl.) savivaldybės etapo organizavimą nuotoliniu būdu: mokinių darbų vertinimo komisijos sudėtį, olimpiados trukmę, kokiu būdu tikrinti atliktus darbus, rengs olimpiados dalyvio atmintinę.

Trukmė: 3 akad. val.

Mokymosi ir darbo kokybė didele dalimi priklauso nuo mokinių ir mokytojų psichologinės savijautos mokykloje, socialinės aplinkos, šeimos ir mokyklos bendradarbiavimo ypatumų. Saugi mokykla, kurioje mokosi saugus mokinys, suteikia jam galimybę augti, tobulėti, skirti visas savo jėgas ir gebėjimus ugdytis kaip asmenybei, panaudoti savo galias mokymuisi. Būdamas saugus mokytojas, gali panaudoti savo kūrybiškumą ir žinias ugdydamas vaiką. Saugiai besijaučiantys tėvai žino, kad mokykloje jie yra laukiami spręsti su vaiku susijusias problemas, kad jie ir mokyklos darbuotojai - komanda, vieningai ir tikslingai auklėjanti jaunąją kartą.

2015 m. gruodžio 21 d. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymu patvirtintoje „Geros mokyklos koncepcijoje“ teigiama, kad mokykloje turi vyrauti darna, humaniški santykiai, tolerancija ir geranoriškumas. Mokiniai turi jaustis psichologiškai saugūs, priimti. Tai yra kartu ir pasiekimų gerinimo garantas. Todėl labai svarbu yra gerinti tarpusavio komunikaciją, užmegzti bendradarbiavimo ryšius, kurie yra būtini siekiant sklandaus ugdymo proceso ir ugdymo tikslus atitinkančio rezultato. Tarptautiniai tyrimai patvirtina, kad tėvų dėmesys savo vaikų mokymuisi, aktyvus dalyvavimas mokyklos gyvenime, mokytojų profesionalumas ir palankus mokyklos mikroklimatas daro lemiamą įtaką mokinių mokymosi pasiekimams.

LR Seimas 2020-uosius paskelbė Mokyklų bendruomenių metais. Pagrindinis tikslas Mokyklų bendruomenių metais – stiprinti Lietuvos mokyklų bendruomenes, įtraukiančias mokinius, tėvus, mokytojus bei kitus mokyklos darbuotojus, įgalinti šias grupes nuosekliai ir aktyviai dalyvauti mokyklos gyvenime, plėtoti demokratijos procesus mokyklose, kurti dialogą tarp atskirų mokyklos bendruomenės grupių, taip ugdant bendrąsias kompetencijas, gerinant akademinius pasiekimus, didinant pasitenkinimą darbu bei užtikrinant saugią ir pozityvią emocinę aplinką. Kvalifikacijos tobulinimo programa „Stipri bendruomenė – Gera mokykla“ taipogi skirta Mokyklų bendruomenių metams. Mokykla dalyvauja nacionaliniame projekte „Lyderių laikas 3“. Jame didžiausias dėmesys skiriamas mokinių asmeninės pažangos augimo skatinimui. Tačiau mokinių asmeninė ūgtis neatsiejama nuo teigiamo mokyklos mikroklimato ir mokyklos bendruomenės susitelkimo dėl vaiko pažangos. Nemažas procentas tėvų, kuriuos labai sudėtinga įtraukti į mokyklos gyvenimą. Siekiama, kad tėvai kartu su mokytojais prisiimtų daugiau atsakomybės už vaikų ugdymą ir pasiekimų gerinimą. Todėl programoje akcentuojama būtent bendruomenės daroma įtaka mokinių pasiekimams.

Didžiulis iššūkis mokyklos bendruomenei (mokytojams, mokiniams ir tėvams) atsirado kartu su Covid-19 pandemijos atsiradimu - nuotolinis mokymas(is). Daugeliu atveju situacija suaktyvino bendradarbiavimą tarp atskirų mokyklos bendruomenės narių. Suaktyvėjo bendradarbiavimas su tėvais, pagalbos mokiniui specialistais. Tačiau pastebima, kad nemažai psichologinių problemų kelia užsitesęs mokymas/is ir darbas nuotoliniu būdu. Pasigendama informacijos kaip susitvarkyti su kylančiu nerimu, baime. Todėl ši situacija yra kartu ir galimybė tobulinti santykius, kurti pasitikėjimą ir saugumą. Programos tikslas tobulinti mokytojų profesinės  komunikacijos ir bendrąsias - asmeninio tobulėjimo ir mokėjimo mokytis kompetencijas, skatinti mokyklos bendruomenės narius reflektuoti, diskutuoti, priimti bendrus sutarimus, kurti  stiprią Geros mokyklos bendruomenę.  Programa bus vykdoma 2020 - 2021 metais.

Programa skirta Širvintų r. Gelvonų gimnazijos mokyklos bendruomenei.

Darbo formos: paskaita, praktinis užsiėmimas, darbas grupėse, diskusija, aptarimas, turimos patirties analizavimas, savarankiškas darbas, refleksija.

Trukmė - 40 val. (12 val. teorija, 12 val. - praktiniai užsiėmimai, 16 val. - savarankiškas darbas)

Dėl COVID-19 pandemijos paskelbus karantiną per trumpą laiką turėjo persiorientuoti visa švietimo sistema, mokinių ugdymo procesas buvo perkeltas iš betarpiškos į nuotolinio ugdymo formą. Šis nenumatytas ir staigus pokytis paveikė mokinių, tėvų, mokytojų sąveikas ir vaidmenis ugdymo procese, ugdymo aplinką, turinį ir pobūdį. Įvairių sričių bei krypčių – edukologijos, psichologijos, sociologijos ir medicinos – lietuvių mokslininkai vykdė bendrą tyrimo projektą, kurio tikslas – išanalizuoti nuotolinio ugdymo iššūkius ir galimybes ugdymo procesui ir jo dalyviams (vaikams, tėvams, ugdytojams), mokinių fizinei ir psichikos sveikatai, saugumui bei mokymosi sėkmei. Šiam tikslui pasiekti buvo atliktas dviejų etapų kiekybinis ir kokybinis tyrimas, kuriame dalyvavo daugiau nei pusantro tūkstančio 6–14 metų amžiaus vaikus turinčių tėvų, beveik trys šimtai mokytojų ir daugiau nei trys šimtai 11-14 metų amžiaus mokinių. Taip pat atlikta kitų mokslinių tyrimų bei švietimo politikos situacijos analizė, kuri gali padėti praktinėje psichologo veikloje.

2024 m. rugsėjį įsigalios Lietuvos Respublikos Švietimo įstatymo Nr. I-1489 5, 14, 21, 29, 30, 34 ir 36 straipsnių pakeitimas ir įstatymo papildymas 45 straipsniu, kurie numato, kad kiekvienam vaikui turi būti sudarytos sąlygos ugdytis artimiausioje ugdymo įstaigoje (darželyje, mokykloje) kartu su savo bendraamžiais. Įgyvendindamos Geros mokyklos koncepcijos nuostatas, mokyklos susiduria su įtraukties sunkumais ir iššūkiais: mokyklos aplinka tik dalinai pritaikyta skirtingus ugdymosi poreikius turintiems mokiniams, švietimo pagalbos specialistų kaita arba jų trūkumas, nepakankamas mokytojų pasirengimas ir motyvacija ugdyti didelius ugdymosi poreikius turinčius mokinius. Kaip gali padėti mokyklos psichologas mokyklos bendruomenei pasiruošti įtraukiajam ugdymui?

Trukmė: 3 akad. valandos.              

VU mokslininkų projekto „Nuotolinis vaikų ugdymas pandemijos dėl Covid-19 metu: grėsmės bei galimybės ekosisteminiu požiūriu“ tyrimo metu išryškėjo, kad daugiau nei trečdalio vaikų emocinė būsena ir /arba elgesys karantino metu pablogėjo. Vaiki, kurių emocinė būsena ir / ar elgesys pablogėjo, daugiau laiko leido prie ekranų (ypač TV), buvo mažiau aktyvūs, mažiau laiko leido lake, jų miego režimas buvo nenuoseklus, o jų tėvai jautė didesnę įtampą. Emocinė būsena ar elgesys labiau pablogėjo vaikams, kurie iki karantino turėjo emocinių ar elgesio problemų. Apie tai ir bus diskutuojama apskrito stalo metu.

LMS Molėtų r. mokinių tarybos tikslas - atstovauti Molėtų r. moksleivių interesams, sprendžiant su moksleiviais susijusius klausimus ir problemas, inicijuoti jų sprendimą savivaldybėje ir mokykloje. Tačiau ne mažiau svarbi mokinių savivaldos darbo sritis - organizuoti diskusijas mokiniams rūpinčiomis temomis.

Renginio trukmė - 3 akad. val.

Atnaujintų bendrųjų programų paskirtis - apibrėžti pradinio ir pagrindinio ugdymo turinį, siekiant ugdymo dermės, prieinamumo ir kokybės visose šalies mokyklose. Rengiant bendrąsias programas remtasi šiais principais: aktualumo visuomenei ir mokiniui, vertingumo tolesniam mokymuisi ir darbui, prieinamumo, darnios plėtros.

Pirmieji atnaujinto pradinio ir pagrindinio ugdymo turinio išbandymai mokyklose prasidės jau kitais mokslo metais, todėl programų rengėjai, siekdami kokybiškų rezultatų turinio atnaujinime, pakvietė įvertinti ir pateikti rekomendacijas 2020 metų pabaigoje pristatytiems programų projektams. Pasitarimo metu dorinio ugdymo mokytojai ruoš rajono dorinio ugdymo mokytojų rekomendacijas Dorinio ugdymo (tikybos, etikos) programų projektams.

Pasitarimo trukmė - 2 akad. val.

„Google“ ir Nacionalinė švietimo agentūra 2021 m. sausio 4-5 d. organizavo saugaus elgesio internete mokymus nuotoliniu būdu. Šiuose mokymuose dalyvavo rajono pradinių klasių mokytojų metodinio ratelio pirmininkė.

Paskaitos metu lektorė supažindins su Google Lietuva sukurta saugaus elgesio internete edukacine programa „Būk interneto Genijus“, kuri yra skirta įgūdžiams, reikalingiems saugiai ir išmaniai tyrinėti internetą, padeda gilinti žemesniųjų klasių mokinių skaitmenines žinias bei ugdo kritinį mąstymą, kai susiduriama su galimais apgaulės atvejais internete. Taip pat pristatys saugaus elgesio internete internetinį žaidimą „Interland“. Aptars kaip programa yra sudaryta, kur ją rasti ir kaip ją naudoti.

Trukmė: 1 akad. val.

Mokyklų metodinė taryba - rajone veikianti metodinių grupių pirmininkų grupė, organizuojanti ir koordinuojanti rajono metodinių grupių veiklą, svarstanti ir teikianti siūlymus dėl kvalifikacijos tobulinimo organizavimo, ugdymo turinio kaitos.

Posėdžio darbotvarkė:

  1. Pranešimas „VU mokslininkų projekto „Nuotolinis vaikų ugdymas pandemijos dėl Covid-19 metu: grėsmės bei galimybės ekosisteminiu požiūriu“ pagrindiniai rezultatai ir rekomendacijos“; Molėtų r. ŠPT psichologė Rūta Misiulienė. Pranešimo aptarimas.
  2. Metodinės priemonės „Savos gamybos žaidimai“ pristatymas. Saulutės l/d auklėtoja Daiva Vasiljevienė. Pranešimo aptarimas, priemonės įvertinimas.
  3. Ugdymo turinio atnaujinimas. Kas vyksta? A. Vidžiūnienė, Molėtų r. ŠPT. Pasidalijimas patirtimis kaip vyksta susipažinimai su atnaujintu turiniu metodiniuose būreliuose.
  4. Aktualijos. Rajono pedagogų kvalifikacijos tobulinimo krypčių aptarimas, rajono metodinės dienos temos numatymas.

Darbo formos: pristatymai, diskusijos, aptarimas.

Trukmė: 4 akademinės valandos.

 

X-osios geografijos olimpiados „Mano gaubliys“ savivaldybės etapas bus organizuojamas nuotoliniu būdu 6-8 klasių mokiniams kovo 3 d., 9-12 klasių mokiniams - kovo 4 d. Kiekvienai klasei užduotis, galutinį užduočių maketą, vertinimo lentelę parengia LGMA organizatoriai. Užduočių rinkinį sudaro 30 klausimų su 4 atsakymais, iš kurių teisingas tik vienas. Užduotys bus parengtos Multimedia Power Point formatu.

Pasitarimo dalyviai - geografijos mokytojai aptars, kokia forma ir kokiu būdu organizuoti nuotolinę olimpiadą, taip pat mokinių darbų vertinimo komisijos sudėtį, olimpiados trukmę, kokiu būdu tikrinti atliktus darbus, parengs olimpiados dalyvių atmintinę.

Trukmė: 2 akad. val.

Skaitmeninių įgūdžių tobulinimo kursų programa skirta suaugusiųjų grupėms, švietimo, kultūros ir kitų biudžetinių įstaigų darbuotojų komandoms bei darbuotojams, turintiems kompiuterinio raštingumo pagrindus. Ji tobulina dalyvių informacijos valdymo, komunikavimo, skaitmeninio turinio kūrimo, saugaus dalinimosi internete kompetencijas. Kursai orientuoti į praktinius gebėjimus, dalyviai įgytas žinias galės panaudoti savo kasdieniniame darbe, rengdami dokumentus, komunikuodami nuotolinėse darbo grupėse, dalydamiesi informacija.

Programos dalyviai išmoks bendrai kurti, saugiai talpinti ir  dalytis įvairaus formato dokumentais internete, veiksmingai planuoti savo laiką, pasitelkiant interneto kalendorius, kurti ir tvarkyti vaizdo įrašus, jais saugiai dalintis, išmoks sėkmingai kurti vaizdo susitikimus darbui nuotoliniu būdu, taip pat išmoks sudaryti internetinių apklausų formas, dalinantis jomis vykdyti internetinę apklausą, bei gauti apibendrintus apklausos duomenis.

Didelis dėmesys programoje skiriamas dalyvių tarpusavio bendravimui ir bendradarbiavimui elektroninėje erdvėje ir internetinių įrankių naudojimo kasdieninėje veikloje asmeninės patirties refleksijai.

Programos turinys sudarytas atsižvelgiant į Molėtų kultūros centro darbuotojų pageidavimus.

Darbo formos: paskaita, praktinė veikla, darbas grupėse, savarankiškas darbas, refleksija.

Programos trukmė – 40 val. (10 val. teorinio, 10 val. praktinio darbo ir 20 val. savarankiško darbo).

2021 metais kasmetinis Lietuvos mokinių anglų kalbos konkursas dėl Lietuvoje paskelbto karantino vyks nuotoliniu būdu. Anglų kalbos konkurso organizavimo ir vertinimo komisija tarsis, kaip organizuoti konkurso savivaldybės etapą: kurioje nuotolinėje platformoje, kokius įrankius naudoti stebint ir vertinant mokinius, kokiu būdu tikrinti atliktus darbus, kaip užtikrinti komunikaciją. Bus ruošiama Dalyvio atmintinė mokiniams.

Pasitarimo trukmė - 1 akad. val.

Virtualaus metodinio pasitarimo metu fizinio ugdymo mokytojai pasidalins mintimis ir patirtimi, kaip organizuoja fizinio ugdymo pamokas nuotoliniu būdu, kokius metodus, būdus naudoja, kokia galėtų būti pamokų įvairovė, kaip moko mokinius savarankiškumo, susidaryti fizinio aktyvumo planą. Mokytoja Ieva kalbės apie olimpinių vertybių ugdymą fizinio ugdymo pamokose nuotoliniu būdu, apie olimpinį judėjimą socialiniuose tinkluose, patars ir kvies tapti „Olimpinės kartos“ nariu. Metodinio būrelio pirmininkas Audronis pristatys seminare „Nuotolinis mokymas fizinio ugdymo pamokose - misija įmanoma“ gautą informaciją, pateiks trijų respublikos fizinio ugdymo mokytojų pasidalinta nuotolinių pamokų, veiklų patirtimi. Pasitarimo metu pristatys pradinio ir pagrindinio bendrųjų ugdymo programų turinio atnaujinimo veiklas, kurios šiuo metu vyksta: kodėl kompetencijomis grįsta programa, kasmėnesinės vaizdo konferencijos „Ugdymo turinio atnaujinimas: kas vyksta?“, kada atnaujintų BP fragmentų išbandymas, kada bus diegiamas atnaujintas ugdymo turinys visose mokyklose, pristatys svetainę www.mokykla2030.lt, kokią medžiagą joje galima rasti.

Trukmė: 3 akad. val.

2021 m. SAUSIO mėn.

2021 metais kasmetinė Lietuvos mokinių anglų kalbos olimpiada dėl Lietuvoje paskelbto karantino  vyks nuotoliniu būdu. Anglų kalbos olimpiados organizavimo ir vertinimo komisija tarsis kaip organizuoti olimpiados savivaldybės etapą: kurioje nuotolinėje platformoje, kokius įrankius naudoti stebėti ir vertinant mokinius, kokiu būdu tikrinti atliktus darbus, kaip užtikrinti komunikaciją. Bus ruošiama Dalyvio atmintinė mokiniams.

Pasitarimo trukmė - 1 akad. val.

Metodinis pasitarimas skirtas aptarti rajono įstaigų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, veiklų planus, numatomus stebėsenos kriterijus.

Taip pat bus aptariama dabartinė situacija Molėtų rajono įstaigose COVID-19 pandemijos metu, jos valdymas, galimi apribojimai, sprendimai.

Pasitarimo trukmė - 3 akad. val.

Metodinio pasitarimo metu mokytojai aptars 2021 m. 9-12 kl. mokinių matematikos olimpiados savivaldybės etapo, vyksiančio sausio 15 d. nuotoliniu būdu (mokiniams atliekant olimpiados užduotis namuose) organizavimo tvarką, numatys vertinimo komisijos darbo laiką ir tvarką.

Matematikos mokytojai numatys 5-8 kl. mokinių matematikos olimpiados savivaldybės etapo organizavimo 2021 m. datą ir tvarką, susitars dėl užduočių, vertinimo rekomendacijų  matematikos olimpiadai parengimo, vertinimo komisijos sudarymo, bei kitus aktualius klausimus.

Metodinio pasitarimo trukmė - 2 akad. val.

  Programos anotacija (aktualumas, reikalingumas)

Microsoft Office 365 - viena populiariausių virtualių mokymosi aplinkų, rekomenduojamų naudotis bendrojo ugdymo mokyklose. „MS Teams - skaitmeninis centras, vienoje vietoje sujungiantis pokalbius, turinį, užduotis ir programas, leidžiantis kurti gyvybingą mokymosi aplinką: kurti bendradarbiavimo klases, jungtis į profesinio ar konkretaus turinio mokymo bendruomenes“ („Nuotolinio mokymo(si)/ugdymo(si) vadovas“, 2020).

Nuotolinio mokymo programoje kviečiame dalyvauti įvairių dalykų mokytojus, kurių mokyklos įsidiegusios Microsoft Office 365. Programa siekiama įgalinti mokytojus naudotis Microsoft įrankiais savo dalyko pamokose, neformaliajame ugdyme, bendradarbiaujant, taip pat metodinėje veikloje. Programos dalyviai išmoks valdyti Outlook el. paštą, planuoti ir organizuoti renginius naudojant įrankį Teams, kurti el. užduotis, sukurti ir valdyti klasės el. portfelius, tvarkyti bendrinamus dokumentus, kurti apklausas ir el. testus, apibendrinti duomenis, panaudoti automatinį užduočių vertinimą.

Programos dalyviai plėtos mokytojo skaitmeninę kompetenciją (pagal 2020-2022 m. kvalifikacijos tobulinimo 1 prioriteto 1.1 kryptį), baigę programą gebės tikslingai naudotis Microsoft O365 įrankiais ir šiuolaikinės edukologijos metodais savo dalyko pamokose.

Programos trukmė: 40 val. (20 val. teorinis darbas, 20 val. praktinis darbas)

Darbo formos: seminaras nuotoliniu būdu, asinchroninis mokymas(is), konsultacijos, praktinis darbas, savarankiškas darbas, pristatymas.

Tipas: prilyginta akredituotai programa

Metodinio pasitarimo, vyksiančio nuotoliniu būdu, metu lietuvių  k. mokytojai aptars lietuvių kalbos ir literatūros atnaujintos bendrosios programos projektą, skirs laiko LKL BP projekto analizei ir vertinimui. Bendru sutarimu atsakys į BP rengėjų užduotus klausimus, aptars kokias pastabas ir pasiūlymus teiks BP rengėjams. Metodinio ratelio pirmininkė R. Kaminskienė parengs bendrą metodinės grupės atsakymą.

Pasitarimo dalyvės taip pat tarsis dėl lietuvių k. ir literatūros olimpiados organizavimo nuotoliniu būdu.

Pasitarimo trukmė - 3 akad. val.

2020 m. rugsėjo mėn.

Programos anotacija (aktualumas, reikalingumas), tipas

Specialiosios pedagogikos ir specialiosios psichologijos kvalifikacijos tobulinimo kursų programa skirta mokytojams, dirbantiems pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas, kurie nėra išklausę ne mažesnės apimties nei 60 valandų arba 2 studijų kreditų kursų anksčiau arba studijų metu.

Programa taip pat rekomenduojama mokyklų vadovams, jų pavaduotojams ugdymui (ypač atsakingiems už švietimo pagalbos organizavimą mokykloje) ir kitiems mokytojams, norintiems šioje srityje tobulinti savo kompetenciją.

     Programos trukmė – 60 akademinių valandų (32 teorijos ir 16 praktinio darbo valandų, 12 savarankiško darbo valandų). Programą sudaro 2 sesijos (3 ir 3 dienų).

Darbo formos: paskaita, dokumentų ir atvejų analizė, situacijų ir praktinės veiklos reflektyvioji analizė, situacijų modeliavimas, darbas grupėse, praktinė veikla, savarankiškas darbas, refleksija.

Programos anotacija (aktualumas, reikalingumas), tipas

Mokymai organizuojami potencialių vietos projektų paraiškų teikėjams. Mokymų dalyviai aptars kas yra regioninis produktas, išsiaiškins svarbiausius regioninio produkto kūrimo principus, sužinos plačiau apie maisto grandinės kūrimą „Nuo lauko iki stalo“, kokie reikalavimai maisto produktų ruošimui, laikymui. Lektoriai pristatys Aukštaitijos tapatumo svarbiausius bruožus, regioninio produkto, vietos maisto sistemų kūrimo gerąją patirtį, aptars vietos maisto produktų rinkodaros komplekso kūrimą atsižvelgiant į besikeičiančius klientų poreikius, panaudojant tinklaveikos kūrimo, bendradarbiavimo galimybes, aptars kaip padidinti vietos maisto produktų pridėtinę vertę. Praktinėje mokymų dalyje dalyviai kurs žemėlapį „Molėtų r. vietos ištekliai ir vietos maisto produktų grandinių „Nuo lauko iki stalo“ sudarymo galimybės“, integracijos į turizmo paslaugų rinką planą, sudarys veiksmų, galinčių padidinti vietos maisto produktų pridėtinę vertę, prioritetinį sąrašą.

Darbo formos: paskaita, diskusija, praktinis darbas.

Trukmė: 8 val. (4 val. - teorinis, 4 val. – praktinis darbas)

Programos anotacija (aktualumas, reikalingumas)

Mokyklos pradėdamos nuotolinį mokymą, turi priimti sprendimus dėl mokymosi aplinkos naudojimo. Programa siūlo pasirinkusioms mokyklų bendruomenės nuotolinio mokymo(si) platformą Google for Education praktinius mokymus.

Sparčiai tobulėjant edukacinėms technologijoms, atsiranda naujų, žaismingų ir įdomių IKT įrankių, kurie padeda lengviau ir paprasčiau organizuoti įdomias mokymo ir mokymosi veiklas. Tam, kad efektyviai ir tikslingai naudotų IKT pamokoje, mokytojai susipažins su įvairiais G Suite for Education  įrankiais ir dviem skaitmeninių įgūdžių ugdymo metodais: skaitmeninių istorijų kūrimo (Storybird, Storyjumper)  ir paieškos metodu (angl. Webquest). Google for Education apima visus plačiai naudojamus instrumentus nuo (Gmail, Docs, Slides, Sheets, Forms) bei specialiai švietimui pritaikytą „Classroom“ ir komunikacijos platformą „Hangouts”. Paieškos metodas (angl. Webquest) - specialus probleminių užduočių pamokų formatas, paremtas interneto ištekliais. Paskutinėje programos dalyje dalyviai gilins žinias apie mokinių veiklos vertinimą naudojant IKT.

Mokytojai tobulins mokytojo skaitmeninę, bendravimo-bendradarbiavimo kompetencijas (pagal 2020-2022 m. kvalifikacijos tobulinimo 1 prioriteto 1.1 kryptį).

Darbo formos: seminaras nuotoliniu būdu, konsultacija, praktinis darbas, savarankiškas darbas, pristatymas.

Programos apimtis – 40 val. (10 val. teorijos, 10 akad. val. praktikos ir 20 val. savarankiško darbo).

Tipas -  prilyginta akredituotai programa

  Programos anotacija (aktualumas, reikalingumas)

Microsoft Office 365 - viena populiariausių virtualių mokymosi aplinkų, rekomenduojamų naudotis bendrojo ugdymo mokyklose. „MS Teams - skaitmeninis centras, vienoje vietoje sujungiantis pokalbius, turinį, užduotis ir programas, leidžiantis kurti gyvybingą mokymosi aplinką: kurti bendradarbiavimo klases, jungtis į profesinio ar konkretaus turinio mokymo bendruomenes“ („Nuotolinio mokymo(si)/ugdymo(si) vadovas“, 2020).

Nuotolinio mokymo programoje kviečiame dalyvauti įvairių dalykų mokytojus, kurių mokyklos įsidiegusios Microsoft Office 365. Programa siekiama įgalinti mokytojus naudotis Microsoft įrankiais savo dalyko pamokose, neformaliajame ugdyme, bendradarbiaujant, taip pat metodinėje veikloje. Programos dalyviai išmoks valdyti Outlook el. paštą, planuoti ir organizuoti renginius naudojant įrankį Teams, kurti el. užduotis, sukurti ir valdyti klasės el. portfelius, tvarkyti bendrinamus dokumentus, kurti apklausas ir el. testus, apibendrinti duomenis, panaudoti automatinį užduočių vertinimą.

Programos dalyviai plėtos mokytojo skaitmeninę kompetenciją (pagal 2020-2022 m. kvalifikacijos tobulinimo 1 prioriteto 1.1 kryptį), baigę programą gebės tikslingai naudotis Microsoft O365 įrankiais ir šiuolaikinės edukologijos metodais savo dalyko pamokose.

Programos trukmė: 40 val. (20 val. teorinis darbas, 20 val. praktinis darbas)

Darbo formos: seminaras nuotoliniu būdu, asinchroninis mokymas(is), konsultacijos, praktinis darbas, savarankiškas darbas, pristatymas.

Tipas: prilyginta akredituotai programa

2020 m. gegužės mėn.

Anotacija (aktualumas, reikalingumas)

Rajono IT mokytojų metodinis pasitarimas apie Lietuvos ir rajono mokyklose naudojamas ir diegiamas virtualiąsias mokymosi aplinkas (VMA), kokių mokymų reikėtų rajono mokyklų bendruomenėms, kokie būtų IT mokytojų naudingi patarimai kitų dalykų mokytojams.

NŠA organizuotų vaizdo susitikimų apie mokyklose naudojamų virtualių mokymosi aplinkų diegimą aptarimas, aktualios informacijos perdavimas. Susitarimai, perėjimo prie vienos VMA ugdymo įstaigoje (rajono ugdymo įstaigose) galimybė, šiuo metu rajono mokyklose naudojamos VMA, kokie galėtų būti pasirinkimai, apsisprendimai, patarimai mokyklos administracijai ir pan. VMA apžvalga, privalumai ir trūkumai.

Pasidalinimas ugdymo organizavimo nuotoliniu būdu rajono mokyklose patirtimi, informacinių technologijų dalyko dėstymo nuotoliniu būdu metodais ir gerosiomis praktikomis.

Trukmė: 3 akad. val.

Nepaisant to, jog mokymasis persikėlė į virtualią aplinką, tikrai nepasikeitė esminis dorinio ugdymo  principas – žmogiškumo, empatijos ir pasitikėjimo diegimas. Virtualių pamokų metu, mokydami vaikus etikos ir tikybos mokytojai  diegia esmines moralines normas, siekiu išugdyti jautrius vaikus, kurie nebūtų apatiški įvairioms socialinėms problemoms, kuriuos visą gyvenimą lydėtų holistinis mąstymas. Kaip tai daroma nuotoliniu būdu, kokie iššūkiai kyla ir kaip juos sprendžia – apie visa tai dalinsis rajono dorinio ugdymo mokytojai virtualaus metodinio pasitarimo metu.

Pasitarimo trukmė - 2 akad. val.

Socialiniai pedagogai gali ir nori aktyviai tarpininkauti tarp mokinių, tėvų (globėjų, rūpintojų) ir pedagogų, švietimo pagalbos specialistų, mokyklos bendruomenės, socialinių partnerių siekiant išspręsti mokinių ugdymosi poreikius ir problemas, kylančias organizuojant ugdymą nuotoliniu būdu. Pagal poreikį teikia konsultacijas tėvams (globėjams, rūpintojams) dėl ugdymuisi palankios aplinkos kūrimo ugdymą organizuojant nuotoliniu būdu bei teikiu socialinę pedagoginę pagalbą (vykdau konsultacijas) mokiniams, tėvams (globėjams, rūpintojams), pedagogams elektroninio ryšio priemonėmis (telefonu, el. paštu, "Viber", "Messanger" programėlėmis).

Virtualaus metodinio pasitarimo metu rajono socialiniai pedagogai diskutuos  kaip gali būti nuotoliniu būdu teikiama socialinė pedagoginė pagalba, kaip ją padaryti dar prieinamesnę, dalinsis gerąja patirtimi, įgyta karantino metu.

 Trukmė  - 2 akad. val.

Specialiosios pedagogikos ir specialiosios psichologijos kvalifikacijos tobulinimo kursų programa skirta mokytojams, dirbantiems pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas, kurie nėra išklausę ne mažesnės apimties nei 60 valandų arba 2 studijų kreditų kursų anksčiau arba studijų metu.

Programa taip pat rekomenduojama mokyklų vadovams, jų pavaduotojams ugdymui (ypač atsakingiems už švietimo pagalbos organizavimą mokykloje) ir kitiems mokytojams, norintiems šioje srityje tobulinti savo kompetenciją.

     Programos trukmė – 60 akademinių valandų (32 teorijos ir 16 praktinio darbo valandų, 12 savarankiško darbo valandų). Programą sudaro 2 sesijos (3 ir 3 dienų).

    Darbo formos: paskaita, dokumentų ir atvejų analizė, situacijų ir praktinės veiklos reflektyvioji analizė, situacijų modeliavimas, darbas grupėse, praktinė veikla, savarankiškas darbas, refleksija.

Komunikacija tampa mūsų laikų devizu. Vis dėlto, daugelis žmonių nesusimąsto, kad bendravimo meno būtina mokytis. Sėkmingas bendravimas užsienio kalba yra dažniausiai ne retas talentas, o įgūdžiai, kurių gali išmokti kiekvienas. Baigę programą, šiandieninės rinkos dalyviai atras, kad bendravimas gali būti džiaugsminga ir maloni patirtis, o įgyti įgūdžiai padės įsitvirtinti šiandieninėje darbo rinkoje, sustiprins profesines kompetencijas ir suteiks platesnes galimybes savirealizacijai.

Šiandieninėje, sparčiai ekonomiškai besivystančioje Lietuvoje, darbdaviai bei užsienio šalių investuotojai susiduria su opia problema, kad darbuotojai neturi pakankamų įgūdžių komunikuoti užsienio kalba.

Anglų kalbos kursai suaugusiesiems (A1) - kursas, skirtas atnaujinti, tobulinti ir įtvirtinti turimas anglų k. žinias, taisyklingai vartoti kalbos struktūras, kaupti ir sisteminti bendrinį teminį ir funkcinį žodyną, gautas žinias pritaikyti bendraujant įvairiose situacijose, skaitant, dirbant kompiuteriu, klausant radijo, žiūrint TV laidas, filmus.

Programa sudaryta pasitelkiant Oxford universiteto parengtą priemonę „English File“ Elementary, skirtą suaugusiųjų mokymuisi.

Darbo formos: praktinis darbas naudojant vadovėlį, pratybas, garso ir vaizdo įrašus, testų atlikimas, pokalbiai, diskusijos, darbas individualiai, porose ir grupėje, refleksija.

Programos apimtis –  60 akad. val.

Tipas -  prilyginta akredituotai programa.

 

2020 m. balandžio mėn.

Nuotoliniu būdu nuo kovo 30 d. dirba visos bendrojo ugdymo ir specialiosios mokyklos, teikdamos ne tik ugdymą, bet ir švietimo pagalbos specialistų konsultacijas. Pagalbos mokiniui specialistai susisiekia su mokiniais, tėvais ir mokytojais, susitaria dėl tinkamiausio nuotolinės pagalbos teikimo būdo: telefonu, vaizdo skambučiais, elektroniniais laiškais. Karantino laikotarpiu vaikams, turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, turėtų padėti tėvai, artimi šeimos nariai, pasinaudodami mokomaisiais lavinamaisiais žaidimais, kompiuterinėmis programomis, ugdymui skirtomis techninės pagalbos priemonėmis ir kt. Šias priemones ir ugdymo būdus rekomenduoja specialistai.

Apie šiuos ir kitus atliekamus darbus, kylančius iššūkius bus diskutuojama virtualaus metodinio  pagalbos mokiniui specialistų pasitarimo metu.

Pasitarimo trukmė - 2 akad. val.

Komunikacija tampa mūsų laikų devizu. Vis dėlto, daugelis žmonių nesusimąsto, kad bendravimo meno būtina mokytis. Sėkmingas bendravimas užsienio kalba yra dažniausiai ne retas talentas, o įgūdžiai, kurių gali išmokti kiekvienas. Baigę programą, šiandieninės rinkos dalyviai atras, kad bendravimas gali būti džiaugsminga ir maloni patirtis, o įgyti įgūdžiai padės įsitvirtinti šiandieninėje darbo rinkoje, sustiprins profesines kompetencijas ir suteiks platesnes galimybes savirealizacijai.

Šiandieninėje, sparčiai ekonomiškai besivystančioje Lietuvoje, darbdaviai bei užsienio šalių investuotojai susiduria su opia problema, kad darbuotojai neturi pakankamų įgūdžių komunikuoti užsienio kalba.

Anglų kalbos kursai suaugusiesiems (A1) - kursas, skirtas atnaujinti, tobulinti ir įtvirtinti turimas anglų k. žinias, taisyklingai vartoti kalbos struktūras, kaupti ir sisteminti bendrinį teminį ir funkcinį žodyną, gautas žinias pritaikyti bendraujant įvairiose situacijose, skaitant, dirbant kompiuteriu, klausant radijo, žiūrint TV laidas, filmus.

Programa sudaryta pasitelkiant Oxford universiteto parengtą priemonę „English File“ Elementary, skirtą suaugusiųjų mokymuisi.

Darbo formos: praktinis darbas naudojant vadovėlį, pratybas, garso ir vaizdo įrašus, testų atlikimas, pokalbiai, diskusijos, darbas individualiai, porose ir grupėje, refleksija.

Programos apimtis –  60 akad. val.

Tipas -  prilyginta akredituotai programa.

2020 m. kovo mėn.

Pastaruoju metu populiarėjanti sąvoka „savivaldus mokymasis“ vis dar kelia daugybę diskusijų, šis būdas vis dar painiojamas su savarankišku mokymusi. Nekelia abejonių tik viena – mokytis reikia kasdien ir ypač tai aktualu pedagogams.

Savivaldų mokymąsi apibrėždami kaip individualų mokymąsi ir mokymąsi visam gyvenimui, andragogai teigia, kad mokytis savivaldžiai - sunku, nes tenka prisiimti asmeninę atsakomybę ir už procesą, ir už rezultatą. Seminare aiškinsimės kas yra savivaldus mokymasis,  kaip savivaldžiai mokomasi, kodėl skirtingumas - bendradarbiavimo prielaida, kam reikalingas mokymosi draugas, kaip bendradarbiaujame mokydamiesi, keldami sau tikslus. Dalyviai išbandys ugdomojo pokalbio modelį AUGA, kolektyvo bendradarbiavimo modelius.

Darbo formos: paskaita, įtraukianti diskusija, simuliacijos, ugdomieji pokalbiai, darbas grupėse ir porose, refleksija.

 Programos apimtis –  8  akad. val. (4 akad. val. teorijos, 4 akad. val. praktikos)

Komunikacija tampa mūsų laikų devizu. Vis dėlto, daugelis žmonių nesusimąsto, kad bendravimo meno būtina mokytis. Sėkmingas bendravimas užsienio kalba yra dažniausiai ne retas talentas, o įgūdžiai, kurių gali išmokti kiekvienas. Baigę programą, šiandieninės rinkos dalyviai atras, kad bendravimas gali būti džiaugsminga ir maloni patirtis, o įgyti įgūdžiai padės įsitvirtinti šiandieninėje darbo rinkoje, sustiprins profesines kompetencijas ir suteiks platesnes galimybes savirealizacijai.

Šiandieninėje, sparčiai ekonomiškai besivystančioje Lietuvoje, darbdaviai bei užsienio šalių investuotojai susiduria su opia problema, kad darbuotojai neturi pakankamų įgūdžių komunikuoti užsienio kalba.

Anglų kalbos kursai suaugusiesiems (A1) - kursas, skirtas atnaujinti, tobulinti ir įtvirtinti turimas anglų k. žinias, taisyklingai vartoti kalbos struktūras, kaupti ir sisteminti bendrinį teminį ir funkcinį žodyną, gautas žinias pritaikyti bendraujant įvairiose situacijose, skaitant, dirbant kompiuteriu, klausant radijo, žiūrint TV laidas, filmus.

Programa sudaryta pasitelkiant Oxford universiteto parengtą priemonę „English File“ Elementary, skirtą suaugusiųjų mokymuisi.

Darbo formos: praktinis darbas naudojant vadovėlį, pratybas, garso ir vaizdo įrašus, testų atlikimas, pokalbiai, diskusijos, darbas individualiai, porose ir grupėje, refleksija.

Programos apimtis –  60 akad. val.

Tipas -  prilyginta akredituotai programa.

 

2020 m. vasario mėn.

Paskaitos metu abiturientams bus paaiškintos bendrojo priėmimo į aukštąsias mokyklas 2020 m. principai ir tvarka, 2020 m. konkursinės eilės sudarymo tvarka, slenkstiniai reikalavimai stojantiesiems, pristatomos svarbiausios bendrojo priėmimo į universitetus ir kolegijas datos, apžvelgiami pagrindiniai stojančiojo žingsniai, konkursinio balo sandara, brandos atestatų dalykų ir stojamųjų egzaminų įtaka konkursinei eilei (konkursiniai dalykai, jų svertiniai koeficientai pagal studijų kryptis), papildomi balai., paaiškinta, stojimo į valstybės finansuojamą ir į valstybės nefinansuojamą studijų vietas skirtumai, aptartos norminės studijų kainos. Pristatoma sistema LAMA BPO, kaip susirasti naudingą informaciją stojančiajam tiek į aukštąsias, tiek į profesines mokyklas, pasinaudoti konkursinio balo skaičiuokle, esančia LAMA BPO svetainėje. Bus pristatytos 2019 m. populiariausios universitetų ir kolegijų studijų programos bei profesinio mokymo programos ir koks buvo konkursinis balas įstojusių 2019 m. į aukštąsias mokyklas.

Darbo formos: paskaita, konsultacijos.

      Trukmė: 2 akad. valandos.

Molėtų progimnazijos IT mokytoja metodininkė J. Kniaziukienė ir dailės mokytoja metodininkė I. Grinienė ves atvirą integruotą IT ir dailės pamoką „Žibintai“ Molėtų progimnazijos 8-kams, pristatys savo gerąją patirtį IT ir dailės mokytojams.

     Atviros integruotos pamokos „Žibintai“ tikslas – pritaikant dailės ir IT pamokų metu įgytas žinias apie žibintų paskirtį, lietuviškos simbolikos panaudojimą juos kuriant, šviesos diodų ir Neopixel LED juostos programavimo žinias bei komandinio darbo įgūdžius, sukurti micro:bit valdomą žibintą, skirtą Lietuvos Valstybės atkūrimo dienai.

     Mokiniai ankstesnėse dailės pamokose kūrė žibintus, aptardami jų paskirtį, formas, rinkdamiesi tinkamas medžiagas. IT pamokų metu mokėsi programuoti ir micro:bit valdyti šviesos diodus, Neopixel LED juostas, šviečiančias Lietuvos vėliavos spalvomis. Integruotos pamokos metu suprogramuota LED juosta arba šviesos diodai bus integruoti į žibintus ir sukurti galutiniai produktai. Mokiniai dirbs porose, bendradarbiaudami ir tardamiesi programuos dvi led juostas, valdomas vieno micro:bit.

     Atviroje pamokoje dalyvaujantys IT ir dailės mokytojai stebės pamoką, aptars ją, teiks pasiūlymus, reflektuos apie savo integruotų pamokų vedimo patirtį, diskutuos apie integracijos svarbą dalyko kompetencijų ugdymui bei mokinių motyvacijos, kūrybiškumo, darbo komandoje gebėjimų ugdymui.

Darbo formos:  atviros pamokos stebėjimas, aptarimas, diskusijos, refleksija.     

Trukmė: 3 akad. val.

 Ansamblinis grojimas - viena populiariausių ir mėgstamiausių vaikų fortepijono muzikavimo formų. Skambinimas duetu yra įdomus ir  naudingas. Jis padeda formuoti ir tobulinti skambinimo įgūdžius, plečia muzikinį - meninį akiratį. Muzikavimas ansamblyje ugdo fantaziją, emocionalumą, meninę įtaigą, tobulina skaitymo iš lapo įgūdžius, ugdomi kiti specifiniai gebėjimai ir kompetencijos. Ansambliniame atlikime meninio vaizdo kūrimas, bendras ir detalus interpretacijos planas yra ne vieno, bet kelių dalyvių fantazijos rezultatas, kuris įgyvendinamas jungtinėmis pastangomis. Pedagogas suvokdamas ansamblio grojimo specifiką, jo pagrindinius uždavinius turi būti autoritetingas patarėjas, kūrybinės fantazijos žadintojas. Ši abipusė kūrybinė veikla turi prasidėti nuo ansamblio programos sudarymo. Naudojant įvairias mokymosi formas, mokinys ir mokytojas išgyvena daug kūrybinių etapų: kartu studijuoja fortepijoninę literatūrą, gilina muzikinę klausą, formuoja ritmo pojūtį, sinchroninio grojimo įgūdžius, tobulina ansamblinio grojimo techniką, sceninę ištvermę, estetinių vertybių supratimą.

           Ši programa orientuota į mokytojus norinčius išmokti ir pagilinti jau turimas žinias. Parengta programa padės mokytojams siekti  profesinio tobulėjimo kompetencijos, kurias galės panaudoti veikloje su mokiniais mokyklos šventėse, konkursuose, festivaliuose.

          Trukmė 4 akad. val., iš jų 3 val. skirtos praktiniam darbui.

Ugdymo procesas neįmanomas be vertinimo. Patikimos pasiekimų vertinimo informacijos reikia vaikams, pedagogams, tėvams. Vertinimas glaudžiai susijęs su ugdymo tikslais. Be jo nebūtų žingsnio į priekį. Tik įvertinus vaiko raidos pakopą, dabartinius pasiekimus, gebėjimus, žinodami vaiko poreikius, galime planuoti veiklą, pasirinkti tinkamiausias priemones, būdus ir metodus, siekti pažangos. Metodinio pasitarimo metu Giedraičių Antano Jaroševičiaus gimnazijos priešmokyklinio ugdymo mokytoja D. Lutienė pasidalins medžiaga iš lektorės A. Šarskuvienės seminaro  „Ikimokyklinio amžiaus vaikų pasiekimų vertinimas ir pažangos matavimas“, taip pat pasidalins  gerąja patirtimi, pasiteisinusiomis priemonėmis vaikų refleksijai, įsivertinimui, kurias naudoja dirbant su priešmokyklinukais. Renginio dalyviai pasidalins patirtimi  kaip planuoja vaiko pasiekimų ir pažangos vertinimą, kokius metodus ir būdus taiko, kokius svarbiausius vaiko pasiekimus atskleidžiančius įrodymus renka.

         Trukmė: 3 akad. valandos.

Specialiosios pedagogikos ir specialiosios psichologijos kvalifikacijos tobulinimo kursų programa skirta mokytojams, dirbantiems pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas, kurie nėra išklausę ne mažesnės apimties nei 60 valandų arba 2 studijų kreditų kursų anksčiau arba studijų metu.

Programa taip pat rekomenduojama mokyklų vadovams, jų pavaduotojams ugdymui (ypač atsakingiems už švietimo pagalbos organizavimą mokykloje) ir kitiems mokytojams, norintiems šioje srityje tobulinti savo kompetenciją.

     Programos trukmė – 60 akademinių valandų (32 teorijos ir 16 praktinio darbo valandų, 12 savarankiško darbo valandų). Programą sudaro 2 sesijos (3 ir 3 dienų).

Darbo formos: paskaita, dokumentų ir atvejų analizė, situacijų ir praktinės veiklos reflektyvioji analizė, situacijų modeliavimas, darbas grupėse, praktinė veikla, savarankiškas darbas, refleksija.

Specialiosios pedagogikos ir specialiosios psichologijos kvalifikacijos tobulinimo kursų programa skirta mokytojams, dirbantiems pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas, kurie nėra išklausę ne mažesnės apimties nei 60 valandų arba 2 studijų kreditų kursų anksčiau arba studijų metu.

Programa taip pat rekomenduojama mokyklų vadovams, jų pavaduotojams ugdymui (ypač atsakingiems už švietimo pagalbos organizavimą mokykloje) ir kitiems mokytojams, norintiems šioje srityje tobulinti savo kompetenciją.

     Programos trukmė – 60 akademinių valandų (32 teorijos ir 16 praktinio darbo valandų, 12 savarankiško darbo valandų). Programą sudaro 2 sesijos (3 ir 3 dienų).

    Darbo formos: paskaita, dokumentų ir atvejų analizė, situacijų ir praktinės veiklos reflektyvioji analizė, situacijų modeliavimas, darbas grupėse, praktinė veikla, savarankiškas darbas, refleksija.

Molėtų progimnazija su partneriais organizuoja techninės kūrybos varžybas Kompiuteriukų ralio mokyklų mokinių komandoms. Mokiniai dirbs komandose po 2-3 ir naudodami micro:bit, elektronikos priemones bei antrines žaliavas, kurs priemonę, kuri padėtų spręsti klimato kaitos problemas. Komandos skirstomos (patys pasirenka) 2 srautais: klimato kaitos problemų sprendimas, panaudojant šviesos diodus ir LED (pradedančiųjų lygis), klimato kaitos problemų sprendimas, panaudojant servo, DC variklius (pažengusių lygis). Sukurti produktai vertinami pagal šiuos kriterijus: problemos sprendimo idėja, produkto realizacija, produkto nauda, sprendimo kūrybiškumas, darbo pristatymas. Mokytojai, parengę mokinius techninės kūrybos varžyboms pasidalins gerąja patirtimi, tobulins bendradarbiavimo, problemų sprendimo, programavimo elementų bei elektronikos priedų panaudojimo pamokose kompetencijas.

Trukmė 4 val.

Komunikacija tampa mūsų laikų devizu. Vis dėlto, daugelis žmonių nesusimąsto, kad bendravimo meno būtina mokytis. Sėkmingas bendravimas užsienio kalba yra dažniausiai ne retas talentas, o įgūdžiai, kurių gali išmokti kiekvienas. Baigę programą, šiandieninės rinkos dalyviai atras, kad bendravimas gali būti džiaugsminga ir maloni patirtis, o įgyti įgūdžiai padės įsitvirtinti šiandieninėje darbo rinkoje, sustiprins profesines kompetencijas ir suteiks platesnes galimybes savirealizacijai.

Šiandieninėje, sparčiai ekonomiškai besivystančioje Lietuvoje, darbdaviai bei užsienio šalių investuotojai susiduria su opia problema, kad darbuotojai neturi pakankamų įgūdžių komunikuoti užsienio kalba.

Anglų kalbos kursai suaugusiesiems (A1) - kursas, skirtas atnaujinti, tobulinti ir įtvirtinti turimas anglų k. žinias, taisyklingai vartoti kalbos struktūras, kaupti ir sisteminti bendrinį teminį ir funkcinį žodyną, gautas žinias pritaikyti bendraujant įvairiose situacijose, skaitant, dirbant kompiuteriu, klausant radijo, žiūrint TV laidas, filmus.

Programa sudaryta pasitelkiant Oxford universiteto parengtą priemonę „English File“ Elementary, skirtą suaugusiųjų mokymuisi.

Darbo formos: praktinis darbas naudojant vadovėlį, pratybas, garso ir vaizdo įrašus, testų atlikimas, pokalbiai, diskusijos, darbas individualiai, porose ir grupėje, refleksija.

Programos apimtis –  60 akad. val.

Tipas -  prilyginta akredituotai programa.

2020 m. sausio mėn.

Specialiosios pedagogikos ir specialiosios psichologijos kvalifikacijos tobulinimo kursų programa skirta mokytojams, dirbantiems pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas, kurie nėra išklausę ne mažesnės apimties nei 60 valandų arba 2 studijų kreditų kursų anksčiau arba studijų metu.

Programa taip pat rekomenduojama mokyklų vadovams, jų pavaduotojams ugdymui (ypač atsakingiems už švietimo pagalbos organizavimą mokykloje) ir kitiems mokytojams, norintiems šioje srityje tobulinti savo kompetenciją.

     Programos trukmė – 60 akademinių valandų (32 teorijos ir 16 praktinio darbo valandų, 12 savarankiško darbo valandų). Programą sudaro 2 sesijos (3 ir 3 dienų).

Darbo formos: paskaita, dokumentų ir atvejų analizė, situacijų ir praktinės veiklos reflektyvioji analizė, situacijų modeliavimas, darbas grupėse, praktinė veikla, savarankiškas darbas, refleksija.

Kūrybinės dirbtuvės yra skirtos IT ir technologijų mokytojams, besidomintiems technologijų naujovėmis, nuolat ieškantiems kitokių ir įtraukių mokymosi būdų.  

 

Šiuolaikinio technologinio ir IT ugdymo esmė yra patirtinis ugdymas, atliekant užduotis, kurios skatina mokinius mąstyti apie globalias pasaulio problemas, kurias galima spręsti veikiant čia. Mažėja atskirtis tarp dalykų, todėl mokytojas turi kelti tokius klausimus ir mokymosi uždavinius, kurie mokini skatintų mąstyti integruotai, t.y. tą pačią problemą nagrinėti, remiantis skirtingų dalykų žiniomis ir jau turima patirtimi (nebūtinai savo).

 

Kūrybinės dirbtuvės yra patirtinis mokymosi būdas ir mokytojams, nes naujomis į mūsų gyvenimą ir mokyklas ateinančiomis priemonėmis galima išmokti dirbti tik pačiam bandant ir kuriant, klystant ir vėl tobulinant. Mokiniai labiau įsitraukia į ugdymą, jei mokytojas mokosi kartu su jais ir mato susidomėjusias mokytojo akis.

 

Dirbtuvių metu bus pristatytos priemonės, kurias mokyklos gavo pagal ES paramos projekto „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“. Mokytojai atliks praktines užduotis, naudodami mokomuosius elektronikos, maketavimo ir mikrovaldiklių rinkinius. Dirbant porose bus tariamasi, kaip gautas priemones būtų galima panaudoti pamokose, ieškoma įvairių darbo pamokoje organizavimo būdų.

Darbo formos:  praktinis darbas, darbas porose, darbas grupėje.     

Trukmė: 6 akad. val.

Lietuvoje vis plačiau kalbama apie suaugusiųjų švietimą. Nors daugeliui gali atrodyti, kad suaugusiųjų švietimas yra naujas reiškinys, atsiradęs kartu su mokymosi visą gyvenimą koncepcija, tačiau, iš tiesų jis skaičiuoja jau ne vieną dešimtmetį. Per šį laikotarpį iš esmės pasikeitė požiūris į suaugusiųjų švietimą, išsiplėtė jo mastai, atsirado naujos suaugusiųjų švietimo organizavimo formos ir metodai, pasikeitė jam keliami reikalavimai. Renginio metu bus aptarti minėti klausimai bei pristatytos Erasmus+  tarptautinio bendradarbiavimo veiklos Belgijoje, programos teikiamos galimybės suaugusiųjų švietėjų mobilumui.

Renginio trukmė – 2 akad. val.

Mokyklos administracija, atsižvelgdama į paauglystės amžiui būdingus emocinius ir elgesio ypatumus, iniciavo paskaitą-diskusiją 7-8 ir  9-10 klasių mokinių tėvams.

Paauglystė – vienas iš sudėtingiausių laikotarpių žmogaus gyvenime, kuomet vyksta visapusis organizmo persitvarkymas - protinio, socialinio brendimo laikas. Šiuo laikotarpiu paauglys turi išmokti būti kolektyvo dalimi, realizuoti savo gebėjimus, mokytis spręsti problemas, atsispirti netinkamam elgesiui, įveikti sunkumus. Vykstantys fiziologiniai pokyčiai kūne, visuomenės ir suaugusiųjų (mokytojų, tėvų) keliami reikalavimai dar labiau padidina įtampą šiuo periodu. Todėl tėvams svarbu žinoti, kokie elgesio pokyčiai yra būdingi paauglystei ir į kokius svarbu atkreipti dėmesį, laiku tinkamai sureaguoti.

Programos trukmė: 3 akad. valandos.