TŪM kultūrinio ugdymo ir naujo ugdymo turinio kūrimo mokymuose

Molėtų rajono savivaldybėje įgyvendinama TŪM kultūrinio ugdymo programa. Programoje siekiama supažindinti dalyvius su skirtingomis kultūrinio ugdymo sampratomis ir praktiniais pavyzdžiais, kad TŪM programoje dalyvaujančios Molėtų savivaldybės mokyklų komandos susikurtų savo unikalią kultūrinio ugdymo strategiją, besiremiančią naujo ugdymo turinio nuostatomis, Molėtų krašto kultūriniu kontekstu ir atliepiančią esminius mokinių ugdymo tikslus.

Rugsėjo 25 d. Molėtų viešosios bibliotekos konferencijų salėje lektorius, Klaipėdos Vydūno gimnazijos direktorius dr. Arvydas Girdzijauskas supažindino su kultūros samprata, kalbėjo apie asmens ir organizacijos kultūrą, asmens ugdymo idėjas, kultūrinio ugdymo modelius mokykloje, pristatė ugdymo turinio ir gyvenimo mokykloje galimybes. Užsiėmimo pabaigoje buvo patekta kūrybinė užduotis: naujo ugdymo turinio integravimas į formalųjį ir neformalųjį ugdymą, siekiant plėtoti mokinių kultūrinę kompetenciją.

Spalio 2 d. Molėtų viešosios bibliotekos konferencijų salėje įvyko mokymai tema  „Kultūrinio ugdymo svarba mokinių asmenybės ugdymui (praktinis pavyzdys). Vaikų prigimtinis genialumas kuriant filmus“. Lektorius – režisierius, rašytojas Vytautas V. Landsbergis. Buvo pristatytas mažai kam žinomas fenomenas Lietuvoje – vaikų sukurti filmai. Pristatydamas filmus, lektorius papasakojo, kad kartais šie, paprastai per savaitę ar dvi kino stovyklose moksleivių sukurti filmai nustebina net ir kino profesionalus bei parodo kaip galima beveik be lėšų, vien entuziazmo dėka sukurti įtaigų istorinį filmą, kuris paskui keliauja per pasaulinius moksleivių kino festivalius. Buvo kalbama apie tai,  kaip  tai padeda vaikams ugdytis pilietines ir tautines tapatybes, spręsti psichologines problemas. Mokymų metu buvo peržiūrėti ir aptarti keli trumpi moksleivių sukurti filmai: „Brolis”, „Vazonas“, „Nuskusk mane kaip rekrūtą“, „Melagis“, „Devyni paukščiai“. Mokymus pagyvino ir sušildė kartu su mokytojais atliekamos lietuvių liaudies dainos.